LHV blogi
Rahatarkus

Koroonaaeg tõstis klientide tähelepanu reisikindlustuse suhtes

11. aprill 2022LHV

Järjekordne koroonaviiruse laine on lõppemas. Inimesed on taas aktiivsemalt reisimas. LHV isiku- ja tervisekindlustuse tootejuht Annika Alasi räägib, millele täna reisikindlustust valides tähelepanu pöörata.

Mida täna inimesed reisi plaanides reisikindlustuselt kõige rohkem vajavad ja ootavad?
Pandeemia on reisijate käitumismustreid kindlasti muutnud. Kui enne koroonaviirust reisikindlustuse vajalikkusesse väga ei süvenetud ja võibolla paljudel see ununes lausa tegemata, siis nüüd loetakse tingimusi palju hoolikamalt. Lisaks Covid-19 kaitsele tekitab teemasse süvenemine ka teiste riskide osas mitmeid küsimusi ja see on tegelikult väga tervitatav ja õige.

Mille kohta kliendid kõige rohkem uurivad?
Kõige rohkem küsitaksegi täna Covid-19 kaitse kohta, soovitakse kõiki riske katta – haigestumist ja isolatsiooni enne reisi, karantiine sihtkohariigis, haigestumist ja vajadusel haiglaravi sihtkohariigis.

Mida Covid-19 kaitse endast kujutab ja keda see on aidanud?
LHV pakub erinevaid reisikindlustusi: pangakaardiga kaasnevat reisikindlustust, üksikreisikindlustust ühele konkreetsele reisile ning ka korduvreisikindlustust, ehk kogu aasta jooksul tehtavatele reisidele. Meie pangakaardi reisikindlustusel on automaatselt Covid-19 kaitse kaasas ja üksik- ning korduvreisikindlustusele saab selle lisakaitsena juurde osta.
Covid-19 kaitse aitab reisijaid nii enne reisi kui ka reisi ajal. Enne reisi haigestumise puhul hüvitame juba tehtud kulutused ning reisi ajal haigestumise puhul nii karantiinikulud, kui ka ravi. Tasuks meeles pidada, et Covid-19 kaitse ei kehti riiklike regulatsioonide osas, see tähendab, et nt suletud riigipiirid, riiki sisenemiseks või lennule pääsemiseks kehtestatud nõuded ja pandeemiast tingituna ära jäetud lennud hüvitamisele ei kuulu. Praegusel, veel veidi segasel ajal, ostetakse reisikindlustust ilma Covid-19 kaitseta üsna harva.

Kui palju on tulnud COVID19 kaitset rakendada ehk palju on olnud juhtumeid, mida hüvitada?
Oleme siiani hüvitanud ligi 250 pandeemiast tulenevat juhtumit, millest enamuse on põhjustanud enne reisi Covid-19-sse haigestumised ja välisriigis karantiini jäämised.

Viimasel ajal on palju olnud juttu ka meditsiinikaitsest. Millist meditsiinilist kaitset LHV reisikindlustus pakub?
Tihti ei osata mõelda, et mujal maailmas on ravi reeglina tunduvalt kallim kui Eestis. Oleme saanud klientidelt kommentaare, et nad on terved ja ei haigestu reisil, milleks on vaja kõrget kindlustussummat? Tuleks aga valmis olla just õnnetusteks ja ootamatusteks. Ka kõige tavalisemal puhkusereisil võib näiteks basseini ääres libastuda, luumurru puhul on aga juba operatsioonikulu üsna kopsakas. On olnud juhtumeid, et reisil olles on vaja väga kiiret transporti haiglasse, see tähendab, et maksta tuleb ka sõidukulud, keerulisemal juhul näiteks helikopteri transport.
LHV reisikindlustus katab lisaks ravikuludele nii kiirabitranspordi kohapeal, kui ka vajadusel raskelt haige või vigastatud kliendi Eestisse toomise kulud. Lisaks mainitule hüvitame näiteks ka ravimite kulud, hambaravi, vajadusel meditsiinilised abivahendid aga ka vigastada saanud kliendi juurde reisiva pereliikme kulud.

Kui suure kaitse peaks reisima minnes endale võtma?
Soovitame meditsiiniabikindlustus valida vähemalt alates 500 000-eurosest kindlustussummast. Siiani oleme pakkunud erinevaid summavalikuid kuni 700 000 euroni, kuid alates aprilli kuust lisasime valikusse ka miljon eurot.
Meditsiiniabikindlustus on reisikindlustuses kõige olulisem osa ja püüame omalt poolt kliente suunata tegema õigeid valikud, et ei tekiks olukorda, kus kindlustussummast tuleb haiguse või õnnetuse korral puudu.
Paneme alati klientidele südamele, et reisikindlustus tuleks sõlmida kohe pärast lennupiletite või reisipaketi ostu, sest see annab kaitse ka juhul, kui haigestute ja peate reisi ära jätma. Juba välisriigis kohal olles enam kindlustuslepingut kahjuks sõlmida ei ole võimalik.

Kuidas üldse oleks kõige lihtsam valida endale reisikindlustuse kaitseid? Millega peab arvestama?
Ka kõige tavalisema puhkuse- või ärireisi puhul ei saa üle kolmest põhikaitsest. Nendeks on meditsiiniabikindlustus, reisitõrkekindlustus ja pagasikindlustus.
Järgmise sammuna soovitame mõelda oma reisi iseloomule. Kas on plaanis sportida, füüsilist tööd teha, auto rentida jne. Meie lisariskide valik on väga lai ja kliendid saavad kindlasti enda riskid ära kindlustada.

Kordame üle: kui tekib reisiga seoses kahju, mida siis klient tegema peab, kui tal on LHV reisikindlustus?
Kui reisil haigestutakse või juhtub õnnetus, siis kõige olulisem on kliendi tervis. Olenevalt olukorra tõsidusest tuleks pöörduda kiiresti arsti juurde ja käituda vastavalt tema juhistele. Samuti palume esimesel võimalusel helistada meie reisiabi telefonil 680 1122, et saaksime kaasa aidata sobiva raviasutuse leidmisel ning korraldada raviarvete tasumise. Anname abi ööpäevaringselt ning lisaks arstiabi organiseerimisele aitame ja anname nõu ka muude juhtumite puhul.
Kui tegemist ei ole kiireloomuliste teemadega, siis saab reisilt tagasi jõudes meile kahjuteate esitada läbi kodulehel oleva kahjuteate vormi.
LHV Kindlustuse eesmärk on pakkuda parima teenindusega kahjukäsitlust ja klientide poolt antud kõrge rahulolu hinnang näitab, et suudame seda eesmärki täita. Oleme kiired, sujuvad ja hoiame kahjukäsitluse protsessi kliendi jaoks lihtsa ja mugavana.

Vaata lähemalt