LHV blogi
Pangandus/Ärikultuur/Rahatarkus

Kogenud kodulaenuhaldur peab tähtsaks koostööd kliendiga

1. juuli 2024Priit Rum

LHV kodulaenuhaldur Liina Mäsak on aktiivne, heatahtlik ja abivalmis inimene, kellele enam kui kakskümmend aastat tööd laenuhaldurina on õpetanud tähtsustama kliendiga koostööd.

Liina teekond panganduses sai alguse juba 1996. aastal tellerina, kodulaenudega alustas ta tegelemist veidi hiljem Merita pangas, tänase Luminori eelkäijas. LHV-sse asus Liina tööle 2021. aastal ning on sellest ajast alates olnud sadadele koduostjatele parimaks partneriks rahamaailmas.

Valik pangandusse sukelduda tuli juhuslikult, kuid täna ei kujuta Liina ennast hästi mujal ettegi. Õppinud on ta hoopiski ärijuhtimist. Need teadmised tulevad ka tänases töös kasuks, aga lisaks peab halduril olema hea suhtlusoskus, analüüsivõime, kiirus ning soov seda tööd teha.

Kodulaenuhalduri töö on peamiselt ikkagi inimestega suhtlemine ja see paelubki Liinat kõige enam, aga ka hea tiimitöö. „Ma arvan, et ma olen inimeste inimene,“ rõõmustab Liina. „Mulle meeldib vahetu suhtlus ja otsene kontakt klientidega. Kuna tänapäeval on pangandus liikunud internetikeskkonda, siis vahel tunnen tõeliselt puudust näost-näkku kohtumistest, nagu varasematel aegadel,“ räägib Liina.

Eriti hea meel on tal nende olukordade üle, kui aastate tagused kliendid leiavad taas tee tema juurde ja koostöö jätkub uues kuues. Samuti teevad meele rõõmsaks, kui kliendid jagavad pärast lepingu sõlmimist eraelulisi uudiseid, näiteks perelisa või uue töökoha kohta. Klientidega suheldes kujutab ta ennast sageli kliendi rolli või paneb kliendi kingad enda jalga, nagu ta ütleb. Ikka selleks et pakkuda parimaid lahendusi.

Võimalikult sobivaid lahendusi arutatakse ka iga päev oma tiimi ja meeskonnaga.: „Iga taotlus on ikkagi erakordne, nüansid ei ole kunagi samad, teine vaatenurk kõrval on väga hea. Teame üksteise kliente ja tunneme kolleegi „käekirja“, näiteks puhkuste ajal oskame teist asendades kliendiga suhtluse üle võtta,“ räägib Liina. Kokku töötab LHVs üle 30 kodulaenudega tegeleva inimese.

Millised on Liina soovitused kliendile?

Liina sõnul on kodulaenuhalduri töö täna mitmekesine: tuleb näha suuremat pilti, sest klientidel on väga erinevad soovid ja võimalused ning kinnisvaraturg pidevas arengus. Selles olukorras peaks olema haldur inimene, keda klient saab usaldada ja kes suudab just LHV kodulaenu eelised esile tuua. Kõige rohkem hindab Liina seda, kui tunneb, et saab teha kliendiga koostööd. Sellest tulenevad ka tema soovitused tänasele koduostjale.

Esiteks soovitab ta kliendil olla kodulaenuhalduriga aus ja avameelne: kui haldur teab üksikasju ja laenu eesmärki, saab teha kliendile parima pakkumise. „Ma alati tunnustan ja kiidan selliseid kliente, kes hästi põhjalikult vastavad meie küsimustele. Neid küsimusi võib küll palju olla ja need võivad tunduda ebaolulised, kuid halduri jaoks on see hinnaline info. Samamoodi olen tänulik neile, kes väga põhjalikult tutvuvad lepinguga ja küsivad ka ise palju küsimusi. See näitab, et inimene on hingega asja juures ja halduril on kindel tunne,“ lisab Liina Mäsak. Võetakse ju laen ikkagi pikaks ajaks.

Teiseks soovitab haldur klientidel põhjalikult laenu ja sellega kaasnevate tingimustega tutvuda. „Inimeste teadlikkus on erinev. Püüan klientidele võimalikult lihtsalt ja selges keeles selgitada kõiki tingimusi: kuidas kujuneb ja muutub intress, mis kulud ja kohustused laenuga kaasnevad ning millised tegevused ootavad klienti veel ees seoses kinnisvara ostuga ja mida pank omakorda ootab kliendilt.. Koostöö peaks olema vastastikune,“ rõhutab Liina. “Minu sooviks on olla koduostjatele nõuandjaks, pakkuda välja võimalusi ja jõuda koos parima võimaliku lõpptulemuseni.“ Tasub teada, et enda kodulaenu võrdlemine sõbra või naabriga ei ole päris õige. „Kõik me oleme erinevad, meil on erinevad sissetulekud ja kohustused, meil on erinev kinnisvara ja erinev taust. Kõik pakkumised teeme ikkagi konkreetsele kliendile ja anname endast kõik, et see oleks parim pakkumine!,“ räägib Liina.

Noortele ütleb kodulaenuhaldur Liina, et oma kodust unistavad paljud ja suurem osa inimesi eelistab elada endale kuuluvas korteris või majas. Olgugi, et tänapäeval on populaarne ja lihtne kodu üürida, siis tasub ikkagi mõelda oma elamise peale. Miks mitte valida sobiv kinnisvara ja maksta üürimaksete asemel laenumakseid? Selle jaoks ongi laenuhaldur, kelle poole pöörduda, et oma võimalused läbi arutada ja saada teada laenu tingimused.

Tasakaal rahakogumise ja elu elamise vahel

Ka oma lastele, kes täna on juba täiskasvanud, on Liina püüdnud õpetada säästmise vajalikkust ja arusaamist raha väärtusest. „Säästmise võlu tuleb esile just siis, kui seda saad kasutada, näiteks kodu sissemakseks. Esimene kodu ei pea olema unistuste kodu, alustada võib väiksemast ja lihtsamast. Rahalises plaanis on õige mitte üle oma võimete elada,“ mõtiskleb Liina.

Kuid samas on ju oluline ka hetke nautimine? Töökaaslaste jaoks paistab Liina silma just seiklusliku ellusuhtumisega ja ta möönabki, et tegelikult on vaja leida tasakaal seikluslikkuse ja säästlikkuse vahel. „Me elame ühte elu!“ leiab ta. Liinale meeldivad kassid ja ta teab seda, et ka väike tükk šokolaadi, muudab päeva paremaks. Liinale meeldib reisida, ta on julge ja aktiivne. See väljendub selles, et soojal maal rannas peesitamas teda ei kohta. Pigem ronib ta elukaaslasega mägedes või matkab. Nii on ta jalgrattaga risti-rästi läbi sõitnud Malta saare. Või reisinud Vietnamis nii, et ühelgi hommikul ei tea, kuhu poole päev teda välja viib.

Kuid seiklusi leiab ka Eestist. „Mulle väga meeldib vesi. Olen Võhandu maratoni läbinud üheksa tunniga ning aerutada 100 kilomeetrit jõel oli minu jaoks paras katsumus aga ka väga tore elamus ja enese proovile panek,“ meenutab Liina. Pärast pikka tööpäeva ja kodulaenuklientidega suhtlemist võib Liinat kohata aga aerutamistrennis Pirita jõel. „See on igal õhtul koht, kus on vaid mina ja vesi ning ei olegi võimalik muule mõelda,“ ütleb Liina muigelsui.